Wszystko na temat kwasów omega 3

Większość dietetyków uważa, że w codziennej diecie Polaków brakuje wystarczających ilości kwasów omega 3. Dlaczego są one tak istotne dla zdrowia? Przede wszystkim dlatego, że organizm nie potrafi wytwarzać ich samodzielnie. Z tego powodu należy je dostarczać wraz z pożywieniem. Do kwasów omega 3 zalicza się m.in.

kwas dokozaheksaenowy czy eikozapentaenowy. Produkty, które obfitują w te kwasy to m.in. ryby morskie i owoce morza, siemię lniane, olej lniany czy olej rzepakowy. Kwasy omega 3 są niezbędne w budowie tkanek i poszczególnych narządów.

Dodatkowo wpływają na obniżenie stężenia szkodliwych trójglicerydów. Korzystnie wpływają na utrzymanie prawidłowego ciśnienia tętniczego. Jedną z zalet kwasów omega 3 jest to, iż wykazują właściwości przeciwzakrzepowe. Tym samym obniżają ryzyko rozwoju choroby wieńcowej. Dzięki temu, że obniżają poziom cholesterolu, minimalizują ryzyko zachorowania na miażdżycę.

Kwasy omega 3 działają przeciwzapalnie, przeciwnowotworowo oraz przeciwdepresyjnie. Korzyści ze spożywania kwasów omega 3 są zatem ogromne. Pomimo że zalecana dzienna dawka spożycia wynosi 1-4 g, wiele osób nie stosuje tego zalecenia w praktyce. Dla takich osób polecane są kapsułki, które zawierają odpowiednią ilość kwasów omega 3. Warto jednak pamiętać, że szkodliwy jest nie tylko niedobór tych kwasów, ale również i nadmiar.

Zbyt duże ilości kwasów omega 3 w codziennej diecie mogą przyczyniać się do dłuższego gojenia się ran, a także obfitych krwawień.